Een flexibele thuisstudie volgen? Zij zijn enthousiast!

07/08/2019 Robert de Bruijn

Het volgen van onze opleidingen staat gelijk aan veel vrijheid en flexibel studeren. Veel studenten zijn je al voorgegaan! Deze vijf cursisten vertellen je over hun ervaringen.

Nathalie startte meteen met studeren

“Ik werk als gastvrouw in een restaurant in hartje Amsterdam. Er komen prachtige gerechten uit de keuken, die ik met trots aan onze gasten serveer. Ik kreeg steeds vaker de vraag om een bijpassende wijn te adviseren en ik merkte dat ik hier echt te weinig kennis van had. Daarom besloot ik me in de schrijven voor de opleiding Sommelier en ging meteen aan de slag. Na het doornemen van de lesstof en heel veel wijnproefsessies later heb ik ondertussen mijn eigen wijnkaart samengesteld.”

Dave gebruikt zijn skills over de grens

“Een half jaar geleden verloor ik mijn baan, waarna ik besloot mijn droom na te jagen en naar het zonnige Spanje te verhuizen. Maar ik moest natuurlijk wel een cursus Spaans volgen om me verstaanbaar te maken. Deze thuisstudie beviel enorm goed, want het was mogelijk om helemaal op mijn eigen tempo te studeren. De ochtenden gebruikte ik om de boeken in de duiken en in de middag en avond paste ik mijn nieuw opgedane taalkennis toe in de praktijk door dit prachtige land te verkennen. Dit is voor mij dé ideale manier om Spaans onder de knie te krijgen. Estoy muy feliz!

Jos heeft de smaak te pakken

“Ik kom uit de verzekeringswereld. In mijn vrije tijd fotografeer ik al 5 jaar met veel plezier en ik wilde graag mijn skills bijspijkeren. Eerder volgde ik al de cursus Fotografie (Allround) die mij zo goed beviel dat ik besloot te kijken of het mogelijk was om een aansluitende cursus volgen. Nou en of! Ondertussen ben ik al flink wat afgeronde vervolgcursussen verder. Ik weet nu hoe ik de prachtigste portretten schiet en hoe ik mijn foto’s bewerk in Photoshop en Lightroom. De volgende cursus op mijn lijstje is Landschapsfotografie!

Pepijn combineert studeren met zijn drukke baan

“Voor mijn werk bevind ik mij meerdere dagen per week in de regio Utrecht. Zelf woon ik in Arnhem. Mijn werktijden zijn onregelmatig en onvoorspelbaar. Hierdoor was het lastig om naast mijn werk een opleiding te volgen. Gelukkig kwam ik de flexibele thuisstudie Online Marketing tegen. Hiermee was het eindelijk mogelijk om een studie te volgen naast mijn drukke schema, omdat ik helemaal zelf bepaalde waar en wanneer ik wilde studeren. Ideaal!"

Saskia wil elke techniek in de vingers krijgen

"Ik heb al 20 jaar mijn eigen wellnesspraktijk in Eindhoven waar ik onder andere massages aanbied. Klassiekers zoals de hotstone, lichaams- en bindweefselmassage kennen mijn klanten nu wel en ik wilde ze graag ook wat anders aanbieden. Daarom besloot ik de opleiding Voetreflexologie te volgen. Daarna ontdekte ik de andere cursussen binnen het thema Massagetechnieken. Inmiddels ben ik al op de helft en breid ik nog steeds met veel plezier mijn kennis en skills uit. En mijn klanten? Die profiteren hier het meest van natuurlijk!”

Madelief houdt alle ballen in de lucht

"Het is bijna een cliché tegenwoordig, maar ik ben een alleenstaande moeder met een drukke baan. Mijn leven is leuk, maar hectisch. Tussen alle bedrijven door heb ik het altijd belangrijk gevonden om nieuwe dingen te leren. Stilstaan is voor mij simpelweg geen optie. Daardoor is een thuisstudie voor mij ideaal: ik koos voor de opleiding Bedrijfscoach. Het lesmateriaal is heel goed en de docentenbegeleiding prettig. Zo studeer ik in mijn eigen tempo, wanneer ik dat maar wil. Dus als 's avonds mijn kinderen op bed liggen of een weekendje bij hun vader zijn, grijp ik mijn kans en duik ik de boeken in!"

Zelf enthousiast geworden? Bekijk ons complete opleidingsaanbod of zoek op cursusthema's en vind een opleiding die helemaal bij jouw wensen aansluit.

Schrijf je in

relatedBlogs

Maak werk van jouw gevoel voor stijl

Acht redenen waarom geluk op de werkvloer zo belangrijk is

Maak de beste foto's met 'de regel van derden'

previousLabel

Trek deze zomer eens de Nederlandse natuur in

nextLabel

Zo ontdek je jouw eigen creativiteit

mostRead

De 3 belangrijkste verschillen tussen NHOC en MBO

10/01/2019

Beginnen met een thuisstudie? Stel jezelf deze vijf slimme vragen!

02/11/2018

Hoeveel verdient een freelancer?

09/07/2019

studyCategories

Administratie & Receptie

Beauty