Muziek

Muziek is jouw eerste liefde. Je denkt in ritmes en droomt van een carrière in de artiestenwereld. Met onze opleidingen in muziek maak jij je muzikale droom waar!

Tijdens je opleiding breid jij je kennis van producen of het bespelen van muziekinstrumenten verder uit. Onze experts geven je nieuwe en praktische inzichten voor het creëren van je eigen muziek of optreden.

Durf je talent aan de wereld te laten zien. Volg onze muziekopleidingen en kies voor een glansrijke toekomst.

allSubthemesWithinTheme Muziek

Elektronische muziek maken

1 homestudy

Instrumenten bespelen

1 homestudy

3 homestudies

Werken in de muziekindustrie gaat veel verder dan zingen als een nachtegaal of dansen als een performer. Buiten de spotlights houden miljoenen mensen zich met allerlei dingen bezig, zoals het creëren van muziek, het regelen van afspraken voor artiesten of het schrijven van liedjes die later grote hits worden. Als professional ben je in staat om diverse muzikale projecten uit te rollen. Music, maestro!

"Wij geven getalenteerde artiesten en studenten een podium. Van theaters tot festivals: overal hebben we hardwerkende mensen in dienst, zowel voor als achter de schermen. Bij ons heb je na je diploma gelijk een baan, want we hebben regelmatig nieuwe collega's nodig die van avontuur en afwisseling houden." - employerSpeaks

Muziek

De omzet van de muziekindustrie in ons land blijft stijgen. We zien dat er geëxperimenteerd wordt met verschillende manieren om een muzikale beleving neer te zetten. Denk aan hologram-concerten of het bijwonen van concerten via een livestream. Muziekstreamingdiensten blijven onverminderd populair, maar ook vinyl is al een tijdje bezig aan een opmars. Verder worden veel nummers ‘van vroeger’ in een modern jasje gestoken.

Muziek, hundredPercentOfTheTime

Technologie is de drijvende kracht achter muzikale innovatie. Denk aan ontwikkelingen op het gebied van software, maar ook het streamen van muziek via allerlei platforms en apps. Dat biedt ontzettend veel mogelijkheden. Als muzikant of producer ben jij constant op de hoogte. Daardoor weet jij precies hoe je een muzikaal filmpje viral laat gaan.

Na het behalen van mijn diploma ben ik liedjes gaan schrijven. Dat groeide langzaam maar zeker uit tot een fulltime baan, waarbij ik ook de productie voor mijn rekening nam. Nu, vijf jaar later, neem ik nummers op voor opkomende artiesten. Inmiddels heb ik een aantal mensen om mij heen die de praktische en juridische zaken regelen. Daardoor blijf ik doen wat ik het allerliefste doe: creatief bezig zijn en anderen een plek op het podium gunnen! - exStudentSpeaking

Met onze beroepsopleidingen is een muzikale carrière dichterbij dan ooit. Krijg begeleiding van een ervaren professional, behaal je diploma en speel binnenkort de sterren van de hemel. It’s your time to shine!

• Muziek activeert dezelfde geluksstofjes in je brein als bij drugs, sporten of seks. Daarnaast werkt het ontspannend.
  • De meeste mensen houden van muziek, maar er bestaan ook mensen die er een hekel aan hebben. Dit heet muzikale anhedonie.
  • Je hartslag synchroniseert met het ritme van de muziek waar je naar luistert. Over magisch gesproken!
  • Het langste concert met meerdere artiesten duurde maar liefst 437 uur en vond plaats in Canada.