Boekhouden

Ben jij een echte number cruncher en los je graag ingewikkelde financiële vraagstukken op, dan is een uitdaging binnen het thema Boekhouden jouw ding!

Dankzij onze professionele en praktijkgerichte opleidingen word jij een echte expert. Met jouw kennis en kunde liggen de banen straks voor het oprapen. Goede boekhouders zijn namelijk essentieel voor elk bedrijf.

Kies de studie waar je rekenhart sneller van gaat kloppen, en bereid jezelf voor op financiële vrijheid!

allSubthemesWithinTheme Boekhouden

Administratiekantoor

mhcomingsoon

Boekhoudkundig medewerker

1 homestudy

Financieel management

2 homestudies

Je eigen zaak

1 homestudy

Boekhouden en economie gaan hand in hand. Een goede boekhouding is essentieel voor elke onderneming. Beslissingen worden genomen op basis van de inkomsten en uitgaven. Hierdoor is er altijd vraag naar een gekwalificeerde boekhouder als jij. Ga aan de slag als werknemer in een boekhoudkantoor, medewerker op de boekhoudkundige afdeling van een bedrijf of als zelfstandige die zijn of haar eigen boekhouding bijhoudt. Onze school staat voor je klaar. Wij geven je alle tools om ervoor te zorgen dat jij je zorgeloos richt op je carrière. Met onze diploma's toon je je klanten dat jij over diepgaande kennis beschikt en meteen klaar bent om professioneel te starten. Het staat mooi op je cv en bovendien heb je de mogelijkheid zelfstandig aan de slag te gaan. Zo vergroot jij je kansen op de arbeidsmarkt en slaag je er tegelijkertijd in om voor jezelf nieuwe kansen te creëren.

"Een paar jaar geleden besloten we om een extra boekhouder in dienst te nemen. Deze boekhouder had een thuiscursus bij jullie gevolgd. Dankzij hem zijn we als bedrijf flink gegroeid! We ontdekten dat we recht hadden op verschillende voordelen, waardoor onze nieuwe collega zichzelf al meteen terugbetaalde." - employerSpeaks

Boekhouden

Steeds meer mensen hebben als doel financieel op hun eigen benen staan en experts worden in hun eigen portemonnee. En terecht, want financiële zekerheid zorgt voor vrijheid. Benieuwd hoe jij je boekhouding in orde krijgt? Dan is een van deze opleidingen vast en zeker iets voor jou! Tegenwoordig spreekt men bijvoorbeeld van machine learning. Door machine learning toe te passen op je administratie krijgt jouw boekhoudsoftware voorspellend vermogen én het vermogen om onregelmatigheden te signaleren. Gekke transacties vallen direct op en je hebt de mogelijkheid om de balans van volgende maand op te maken. Ook instant payment wordt steeds belangrijker. Dat opent de deuren voor échte realtime boekhouding: klant heeft betaald = geld staat op jouw rekening.

Boekhouden, hundredPercentOfTheTime

Accountancy heeft een digitale transformatie ondergaan. Er zijn verschillende tools ontwikkeld die met elkaar samenwerken, zodat het mogelijk is om veel data te visualiseren en automatiseren. Als boekhouder is het belangrijk om jezelf regelmatig bij te scholen op dit gebied.

"Zelf vind ik dat ik met mijn beroep als boekhouder een hele dankbare baan heb. Voor heel wat mensen ben ik vaak het eerste aanspreekpunt. Als een bedrijfsleider bijvoorbeeld met zijn handen in het haar zit over zijn krimpende winstmarge, dan ben ik de eerste persoon die hij opbelt. Bovendien is het belangrijk om je geregeld bij te scholen. De wetgeving rond fiscaliteit blijft veranderen. Als boekhouder moet je constant op de hoogte blijven." - Collin - exStudentSpeaking

"Van scholieren tot ondernemers, boekhoudskills zijn voor iedereen handig. We merken dat een diploma boekhouden nog steeds veel vertrouwen uitstraalt naar de buitenwereld. En ook de kennis die je tijdens je opleiding opdoet, is iets waar je een leven lang op verder bouwt. Deze opleiding behoort ook tot de basis voor mensen die een eigen onderneming beginnen. Het geeft hen de kennis om veilig en succesvol te starten en groeien. Een echte aanrader dus."

• Er zijn wereldwijd ongeveer 180 verschillende soorten valuta.
  • Eén miljoen euromunten wegen ongeveer 7500 kilogram. Het is dus handiger om biljetten bij je te hebben.
  • Volgens Europol worden er jaarlijks zo’n 50.000 valse eurobiljetten gevonden. Dat lijkt misschien veel, maar op een totaal van bijna 14 miljard biljetten valt dat mee.
  • Slechts 8% van het geld wereldwijd bestaat nog uit munten en biljetten.