Voertuigen & Transport

Jij hebt een passie voor alles met twee of vier wielen. Daarnaast adviseer jij mensen graag over hun droomauto of ander vervoersmiddel. Bingo! Dan zijn onze beroepsopleidingen binnen het thema Voertuigen & Transport precies wat jij zoekt.

Met behulp van onze experts transformeer jij tot een vakbekwame professional die van aanpakken weet. Met jouw commerciële blik en kennis van transportmiddelen zorg jij voor een succesvolle match tussen de koper en het voertuig. Let maar op: binnenkort draait jouw zaak als een goed geoliede machine!

Start je met onze transportopleidingen, dan laat je anderen met een goed gevoel naar huis rijden.

allSubthemesWithinTheme Voertuigen & Transport

Voertuigen en transport

mhcomingsoon

Met een diploma van onze school laat je zien dat je over de nodige kennis beschikt als professional. Als autohandelaar ga jij bijvoorbeeld auto’s in- en verkopen, klanten passend advies geven en ze een proefrit laten maken. Daarnaast heb je nog tal van andere functies binnen transport en logistiek waar jij het verschil maakt. Nog even en dan ben jij een veelgevraagd expert!

"We merken dat een diploma in transport veel mensen het vertrouwen geeft om de touwtjes in handen te nemen. Het geeft hen de kennis en knowhow om succesvol een eigen autobedrijf te beginnen of aan de slag te gaan in loondienst." - employerSpeaks

Voertuigen & Transport

De toekomst van transport draait om snelheid, flexibiliteit en gemak. De focus ligt onder andere op een snelle en duurzame levering van pakketjes. Verder blijft Mobility as a Device (MaaS) zich ontwikkelen, met name in de steden. Met dit systeem is het mogelijk om een gepersonaliseerde reis via apps te plannen en betalen. Op het gebied van automotive zijn er veel ontwikkelingen in Artificial Intelligence, autodelen, elektrisch rijden en nog veel meer. Als toekomstig professional in de transportwereld weet jij al deze trends te vertalen naar een succesvolle carrière!

Voertuigen & Transport, hundredPercentOfTheTime

Er wordt volop geëxperimenteerd met auto's die volledig zelf rijden en parkeren. Daarnaast ligt de focus meer op het gebruik van een voertuig, in plaats van er zelf een bezitten. Het aantal deelauto’s en -scooters is bijvoorbeeld enorm gestegen. Naar verwachting blijft dat ook wel even zo. Door middel van cursussen en trainingen blijf jij op de hoogte van ontwikkelingen in je vakgebied. Je weet dan precies waar je op in moet spelen.

Als eigenaar van een vakgarage zie ik dat er veel veranderd is in de technologie van auto's. Je moet kennis hebben van verschillende voertuigen en mechanismen om te weten wat je doet. Die kennis komt alleen als je een praktijkgerichte opleiding volgt in combinatie met een stage. Voor mij was dat de beste manier, want daardoor ben ik nu zo ver gekomen. - exStudentSpeaking

De meeste studenten hebben in deze branche al werk voordat ze afstuderen. Vaak wordt er een mooi salaris geboden en zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden ook goed. Als student heb je meer dan genoeg mogelijkheden om jezelf optimaal te ontwikkelen, bijvoorbeeld met een stage. Dat maakt de transportsector bijzonder veelzijdig en afwisselend.

• De elektrische auto bestaat al sinds het begin van de negentiende eeuw.
  • Een auto op benzine rijdt gemiddeld 9,2 duizend kilometer.
  • De blinde ingenieur Ralph Teetor heeft de cruise control uitgevonden.
  • Een gemiddelde e-bike heeft een snelheid van 25 kilometer per uur. Een speed pedelec haalt zelfs 45 kilometer per uur.