Kunst & Cultuur

Jij bent dol op historische gebouwen, maar vindt het verhaal erachter nóg interessanter. Of je hebt oog voor antiek en andere curiosa, waardoor je altijd met prachtige vondsten thuiskomt. Met een opleiding uit het thema Kunst & Cultuur raken je zintuigen nog meer geprikkeld!

Je maakt kennis met de geschiedenis van verschillende culturen en gaat aan de slag met het vergroten van je schrijftalent. Bovendien ontwikkel jij je acteerkunsten rechtstreeks op het toneel. Voor welke opleiding je ook kiest: onze experts staan je bij.

Ontdek onze artistieke en praktijkgerichte opleidingen, kies jouw favoriet en ontwikkel je talenten.

allSubthemesWithinTheme Kunst & Cultuur

Fashion

mhcomingsoon

Fotografie

mhcomingsoon

Podiumkunsten en media

2 homestudies

De kunst- en cultuursector in ons land is wereldberoemd en geliefd. Duizenden mensen zetten zich dagelijks in om zelfgemaakte foto’s, muziek, verhalen en schilderwerken onder de aandacht te brengen. Dat inspireert miljoenen mensen wereldwijd. Met een diploma aan onze school ga je snel als zelfstandige aan de slag. Je krijgt alle tools en technieken om van je passie ook je beroep te maken.

"Onze goede naam rust op de kennis en expertise van al onze medewerkers. Dat verwachten onze bezoekers ook. Vorig jaar namen we voor het eerst een oud-student van deze school aan. Ze is echt een topper! Zulke studenten zijn een grote aanwinst voor ieder bedrijf dat actief is in de culturele sector." - employerSpeaks

Kunst & Cultuur

Tegenwoordig zijn er veel platforms waar kunstenaars en kunstliefhebbers elkaar ontmoeten. Digitale schilderijen, animaties of tekeningen, ook wel non-fungible tokens (NFT’s), nemen toe in populariteit. Cultuur wordt daardoor steeds meer deelbaar en interactiever. Dat zien we ook terug in de toename van het aantal influencers uit de kunst- en cultuursector. Artiesten en producers slagen erin om op deze trend mee te deinen. Ze maken toegankelijke kunst op Instagram en TikTok of verzinnen een beat die op social media snel viral gaat.

Kunst & Cultuur, hundredPercentOfTheTime

De wereld van kunst en cultuur is dynamisch. Er is veel maatschappelijke betrokkenheid. Een kunstwerk, toneelstuk of boek is namelijk een ideale manier om een politieke mening of gedachte te verkondigen. Daarnaast is diversiteit in de cultuursector steeds belangrijker geworden. Daar is zelfs een gedragscode aan gewijd: de Code Diversiteit & Inclusie. Het doel van deze gedragscode is om de culturele sector toegankelijk te maken voor iedereen.

Als fotograaf is het enorm belangrijk dat je iets weet van professionele fotobewerking. In mijn studententijd begon ik me te verdiepen in bepaalde software, maar na het volgen van een opleiding in Adobe Lightroom ben ik een hoop kennis rijker! Ik haal nu altijd het beste uit mijn foto’s. Binnenkort ga ik mezelf nog verder ontwikkelen in social media, zodat mijn beelden de aandacht krijgen die ze verdienen. - exStudentSpeaking

De culturele sector barst van de opkomende talenten. Je bent je eigen merk, dus het is belangrijk dat je jezelf laat zien. Daarom is een diploma van onze school belangrijk. Het zet je talenten extra in de spotlights, waarmee je ook laat zien dat je over genoeg kennis beschikt. Zo kom je een grote stap verder in je professionele carrière als kunstenaar, artiest of producer.

• Vincent van Gogh maakte iedere 36 uur een nieuw schilderij. Daarnaast schreef en schetste hij veel.
  • Het eerste fotopapier bestond uit asfalt.
  • Volgens onderzoek schilderen mensen al ruim 30.000 jaar!
  • Kunst was vroeger een Olympische sport.