Creativiteit & Hobby/Koken en bakken

Koken en bakken

Wil je beter leren koken en verschillende gerechten leren bereiden? Maak dan je keuze uit een van deze leerrijke cursussen en tover snel heerlijke maaltijden op tafel. Onze docenten leggen je stap voor stap hoe je het aanpakt.

noCoursesWithinSubtheme Koken en bakken

beSureOfYourFuture

Deze opleidingen zijn een meerwaarde voor iedereen die in hospitality werkt. Heb je een B&B en wil je je gasten extra verwennen met je zelfgemaakte gerechten? Dan scoor je zeker punten met de recepten van onze docenten. Ook wie solliciteert in de horeca kan met deze cursussen een extra troef op zijn cv zetten. Veelzijdig personeel is erg gegeerd!

Als eigenaar van een taverne vind ik het belangrijk dat mijn keukenpersoneel veelzijdig en flexibel is. Hoe meer kennis ze hebben, hoe beter. Bij sollicitaties vraag ik meestal om een klassieker te bereiden én om mij met een ander gerecht te verrassen. De origineelste creatie wint. - employerSpeaks

koken & bakken

trendsCapitalized

Gezonde voeding krijgt een steeds prominentere rol. De hashtag #healthyfood doet een wereld aan overheerlijke maaltijden voor je opengaan. Gezond leven is hip! Meer en meer mensen gaan thuis zelf aan de slag in de keuken. Bakboeken verkopen als nooit tevoren en iedereen die over een fornuis beschikt heeft al wel eens een trendy gerechtje op tafel getoverd. Vegetarisch of vegan? Gluten- of lactosevrij? Niet zo’n held met hete pepers? Of smaakt koriander voor jou naar zeep? Het is op restaurant tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld om je voorkeur door te geven bij je bestelling. Veel zaken houden trouwens al rekening met verschillende diëten en breidden hun menukaart uit.

Koken en bakken, hundredPercentOfTheTime

Slimme technologie vindt stilaan zijn weg naar onze keuken. Zo bestaat er bijvoorbeeld een koelkastcamera die checkt wanneer je door je voorraad bent en je tijdig laat weten dat je langs de supermarkt moet. Of die de bestelling zélf plaatst, zodat je nooit voor verrassingen komt te staan. Ook een kookplaat die heet wordt waar jij je kookpot zet, is een handig ding. Nooit meer puzzelen en meten!

Ik heb altijd al een passie gehad voor koken en lekker eten. Ik kreeg zelfs carte blanche in de keuken van de brasserie van mijn neef. Ik experimenteerde erop los, maar ik voelde dat ik professionele feedback nodig had. Met mijn drukke agenda zat een uitgebreide kookcursus er niet in. De workshops van deze school waren dus perfect! Het was leuk, leerrijk én lekker! En de klanten? Ook die laten zich graag verrassen. - exStudentSpeaking

Robert de Bruijn

Opleidingsverantwoordelijke

Koken en bakken is hip! De meeste cursisten schrijven zich alleen of in groep in om een leuke tijd te beleven en iets bij te leren om thuis verder te zetten als hobby. Daarnaast zien we ook cursisten die hun professionele skills willen uitbreiden en in de horeca willen werken. Ook zij leren enorm veel bij van onze docenten. Je gaat tijdens de lessen meteen aan de slag waardoor je op korte tijd veel nieuwe kennis en vaardigheden opdoet.

niceToKnowHeader

• In Europese sushirestaurants wordt enkel rauwe vis gebruikt die minstens 24 uur lang ingevroren werd bij -20 graden. Zo worden mogelijke parasieten gedood. In Japan gebeurt dit niet; de sushichefs zijn zo bedreven in hun vak dat ze slechte vis meteen herkennen.
  • Het gebruik van een Marokkaanse tajine werd voor het eerst vermeld in de vertelling van Duizend-en-één-nacht.
  • De eerste praline werd in België uitgevonden door Jean Neuhaus. Sinds het jaar 2000 is Neuhaus hofleverancier en smult de koning in zijn paleis van deze overheerlijke pralines.

fCompareCourses

fCompareMax3Courses