Fashion styling

Schuilt er een stijlicoon in jou? Of geef jij altijd het beste modeadvies? Dan is een carrière als stijl-, kleuren- of imagoconsulent ongetwijfeld voor jou weggelegd. Jouw carrière in de modewereld start vandaag. Schrijf je nu in.

noCoursesWithinSubtheme Fashion styling

De mode-industrie is een boeiende sector vol jobmogelijkheden. Er wordt verwacht dat het aantal jobs in de modewereld met zo’n 3 procent zal toenemen de volgende tien jaar. Maar je kan natuurlijk ook gewoon zelfstandig aan de slag en zo je eigen mode-imperium uitbouwen en als consulent starten. Jouw diploma doet je kansen op de arbeidsmarkt exponentieel stijgen. Je toont dat jij over diepgaande kennis beschikt en elke techniek in de vingers hebt. Neem die springplank naar je toekomst en schrijf je nu in.

In onze klerenwinkel nemen we niet zomaar iedereen aan. We willen onze klanten echt verder helpen en niet iedereen kan dat. Ex-studenten van jullie school wel. Ik neem eigenlijk nog enkel mensen met ervaring of mensen die een opleiding bij jullie gevolgd hebben aan. Het geeft me zekerheid. Het zijn mensen met kennis. Met weet van aanpakken, die meteen klaar zijn om in de praktijk te starten. - employerSpeaks

Opleidingen Fasion Styling

Fashion is constant aan trends onderhevig. De mode-industrie is een reflectie van wat er in de rest van de wereld en cultuur heerst. Als je in de mode-industrie aan de slag wil of je eigen label wil starten, moet je dus op de hoogte zijn van wat er leeft. Wat haute-couture is en wat street culture inhoudt.

Fashion styling, hundredPercentOfTheTime

We kopen onze kleren op een volledig nieuwe manier. We passen minder en vinden steeds moeilijker onze weg naar een fysieke winkel. Tegenwoordig ben je als merk best online aanwezig, waar je met influencers en hippe foto’s de uniekheid van jouw merk toont. Online shoppen zorgt er bovendien voor dat we steeds rapper kiezen welke kleren in ons mandje terechtkomen, onze beslissingen worden in een fractie van een seconde genomen.

Shoppen vond ik altijd geweldig. Ik was er ook goed in, hoe vreemd dat ook klinkt. En dankzij de opleiding Stijlconsulent is het nu ook mijn job. Dat is echt een droom. De docent legt alles goed uit en de cursus staat vol praktische tips&tricks. Ik kon na mijn opleiding eigenlijk meteen zelfstandig aan de slag. Nu shop ik voor andere mensen en merk ik dat mijn advies echt gevolgd wordt. Iedereen zou zijn dromen moeten kunnen volgen. En het Centrum voor Avondonderwijs heeft mij echt goed vooruit geholpen. - exStudentSpeaking

Deze opleidingen zijn perfect voor iemand die modebewust is en graag de wereld rondom zich ook als modebewust ziet. Je leert alles om in de modesector aan de slag te gaan. De docenten hebben jaren aan ervaring en zijn opgeleid om praktijkgericht hun kennis aan jou over te brengen.

• De eerste officiële fashion week werd al in 1943 gehouden in New York City.
  • In het Frans slaat lingerie op zowel mannen- als vrouwenondergoed.
  • De rok is een van de oudste kledingstukken. Tot halverwege de 17e eeuw droegen zowel mannen als vrouwen het.
  • Het populairste kledingstuk is een T-shirt. Daarvan worden er jaarlijk ongeveer 2 miljard verkocht.